| مروری برنقش فناوریهای نوین در بهبود آموزش شیمی |
| کد مقاله : 1016-CHEMCONF7 (R3) |
| نویسندگان |
|
فاطمه شهنواز *1، وحید امانی2 1اموزش و پرورش 2گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی ،14665-889 تهران، ایران |
| چکیده مقاله |
| مروری برنقش فناوریهای نوین در بهبود آموزش شیمی فاطمه شهنواز1*، وحید امانی 2 1 دبیر شیمی آموزش و پرورش شهرستان شهریار، ایران 2 گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران چکیده: فناوریهای جدید، از جمله هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و چتباتهای آموزشی، آموزش شیمی را به طور قابل توجهی متحول کردهاند. این مطالعه با بررسی مقالات علمی موجود در پایگاههای داده Scopus، PubMed و Google Scholar، نقش این فناوریها را در آموزش شیمی بررسی شد. هدف از این مطالعه، شناسایی نقش فناوری در درک مفاهیم پیچیده شیمی و افزایش تعامل دانشآموز و تقویت مهارتهای تفکر انتقادی و خلاقیت است. یافتهها نشان میدهد که هوش مصنوعی با ارائه تحلیل تطبیقی محتوا و عملکرد، واقعیت مجازی با شبیهسازیهای تعاملی و چتباتها با بازخوردهای اثباتشده، یادگیری را از حالت سنتی به یک تجربه فعال و پویا تبدیل کرده است. علیرغم چالشهایی مانند نبود ساختار و نیز نیاز به آموزش معلمان مدارس، نتایج نشان میدهد که این ابزارها در بهبود کیفیت آموزش شیمی به طور قابل توجهی موفق بودهاند. |
| کلیدواژه ها |
| کلمات کلیدی: هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، چتبات، آموزش شیمی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |