| کلاس شیمی دیجیتال تعاملی برای درگیرسازی دانشآموزان نسل زد و آلفا |
| کد مقاله : 1027-CHEMCONF7 (R2) |
| نویسندگان |
|
سیده مرجان ایزدیار * آموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| آموزش شیمی در دنیای امروز با چالشهای جدی مواجه است؛ زیرا نسلهای جدید، بهویژه نسلهای زد آلفا، در محیطی دیجیتال و پویا رشد یافتهاند و سبکهای یادگیری آنان با روشهای سنتی سازگار نیست. پژوهشهای پیشین نشان دادهاند که رویکردهای فعال مانند یادگیری مبتنی بر حل مسئله، ابزارهای دیجیتال و فناوریهای نوین مانند واقعیت افزوده و هوش مصنوعی میتوانند نقش مهمی در افزایش انگیزش و درک عمیق مفاهیم شیمی ایفا کنند. مرور نظاممند مقالات اخیر نشان میدهد که اگر چه این روشها اثربخش هستند، اما اغلب پژوهشها در سطح نظری باقی مانده و اجرای عملی آنها در مدارس محدود بودهاست. همچنین، نیاز به طراحی الگوهای بومی و خلاقانه برای نسل آلفا بیش از پیش احساس میشود. در این مقاله مروری، ضمن بررسی رویکردهای نوین آموزش شیمی، نوآوری تازهای با عنوان «کلاس شیمی دیجیتال تعاملی(IC-Chem)» پیشنهاد میشود که ترکیبی از آزمایشگاه مجازی، بازیوارسازی و مربی هوش مصنوعی است. این الگو میتواند بهعنوان چارچوبی کارآمد برای یادگیری عمیقتر، افزایش جذابیت و شخصیسازی آموزش شیمی در مدارس متوسطه دوم بهکار گرفته شود. |
| کلیدواژه ها |
| : آموزش شیمی، نسل زد، نسل آلفا، بازیوارسازی، آموزش دیجیتال، IC-Chem |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |