بررسی هوش مصنوعی Teachy در تدریس جدول تناوبی(ویرایش شده)
کد مقاله : 1044-CHEMCONF7
نویسندگان
حدیث قاسمی مقدم *1، عصمت کوهساریان2
1پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد
2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد
چکیده مقاله
یکی از عوامل موثر بر سواد شیمی مردم یک جامعه، نحوه آموزش درس شیمی در مراکز آموزشی آن کشور است. در آموزش علم شیمی، علاوه بر کسب دانش، روش‌های علمی که نشان‌دهنده شیوه فعالیت دانشمندان هستند نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. روش‌های آموزشی و یادگیری سنتی معمولا فاقد نتیجه موثر هستند. در حالی‌که، هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از روش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدید کمبودهای موجود را جبران کند. در بین انواع فن‌آوری‌های شناخته شده هوش مصنوعی، فن‌آوری Teachy به معلمان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ریزی‌های درسی خود را به‌طور موثرتری طراحی و پیاده‌سازی کنند. بنابراین، در پژوهش حاضر، Teachy AI به عنوان یکی از جدیدترین ابزارهای کارآمد و موثر در فرآیند تدریس که با استفاده از آن، بسیاری از مشکلات گذشته ازجمله محدودیت زمان و مکان و ... تا حدود زیادی قابل رفع است، معرفی خواهد شد. به این منظور، ابتدا مطالعات کتابخآن‌های جهت آشنایی بیشتر با موضوعات هوش مصنوعی، کاربرد آن در آموزش، هوش مصنوعی Teachy و روش‌های تدریس جدول تناوبی صورت گرفت. سپس، امکانات برنامه هوش مصنوعی Teachy بررسی و پرسش‌نامه‌ای طراحی گردید. پرسش‌نامه حاضر در اختیار دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی قرار داده شد تا میزان آشنایی آن‌ها با این فن‌آوری و نیز بازخورد کاربرد آن در تدریس مبحث جدول تناوبی، ارزیابی گردد. نتایج نشان داد، با توجه به امکانات متنوع هوش مصنوعی Teachy به ویژه کمک در مدیریت زمان، بهبود عملکرد حرفه‌ای معلمان رشته شیمی مورد انتظار خواهد بود.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، هوش مصنوعی Teachy، شیمی، جدول تناوبی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر