| آموزش شیمی در مدارس به کمک هوش مصنوعی |
| کد مقاله : 1067-CHEMCONF7 |
| نویسندگان |
|
سید محسن مومنی * کارمند |
| چکیده مقاله |
| هوش مصنوعی بهعنوان یکی از پیشرفتهترین فناوریهای روز، با سرعتی چشمگیر در حال توسعه است و در بسیاری از صنایع و علوم نفوذ کرده است. در حوزه شیمی، این فناوری با فراهمسازی ابزارهای هوشمند، امکان یادگیری شخصیسازیشده، تحلیل دقیق دادههای آزمایشگاهی، و خودکارسازی فرآیندهای پیچیده را فراهم کرده است. از منظر معلمان و اساتید، هوش مصنوعی میتواند در تولید محتوای آموزشی هوشمند، خودکارسازی وظایف اداری مانند نمرهدهی، و ارائه مثالهای کاربردی در موضوعات مختلف شیمی کمککننده باشد. این فناوری همچنین در طراحی بازیهای آموزشی و محیطهای تعاملی، موجب افزایش جذابیت و اثربخشی فرآیند یادگیری میشود. از جمله مزایای برجسته آن میتوان به حذف محدودیتهای زمانی و مکانی در آموزش، ارتقاء مشارکت دانش آموزان، بهبود عملکرد علمی، و تسهیل وظایف آموزشی و پژوهشی اشاره کرد.با توجه به ظرفیتهای گسترده هوش مصنوعی در ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش در علم شیمی، بررسی نقش و تأثیر این فناوری در تحول ساختارهای علمی، ضرورتی انکارناپذیر به نظر میرسد. این مقاله در پی آن است تا ابعاد مختلف این تأثیر را مورد تحلیل قرار داده و چشماندازهای آینده را ترسیم کند. |
| کلیدواژه ها |
| هوش مصنوعی، کیفیت آموزشی، یادگیری، شیمی، آموزش |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |