| لزوم آموزش عرصههای نو شیمی در مدارس: فرایندهای فوتوکاتالیستی و کاربردهای مختلف آنها |
| کد مقاله : 1098-CHEMCONF7 (R1) |
| نویسندگان |
|
الهام اکبرزاده * هیئت علمی |
| چکیده مقاله |
| محدودیت منایع تجدیدناپذیر و پیامدهای مخرب زیست محیطی حاصل از استفاده از این منابع، ضرورت اموزش چالشهای موجود در این حیطه را به دانشآموزان آشکار میسازد. در این مطالعه، به لزوم ایجاد فرصتهایی برای معرفی و آموزش عرصههای نوظهور علم شیمی و به طور ویژه فرایندهای فوتوکاتالیستی، برای دانشآموزان و دانشجویان دوره کارشناسی پرداخته شده است. پروژههای طراحی شده برای آموزش دو فرایند تجزیه آلایندههای آلی و تجزیه آب به منظور تولید هیدروژن، به عنوان دو کاربرد عمده و مهم فوتوکاتالیستها، در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتهاند. با مرور مقالات چاپ شده در این زمینه، تلاش شده است تا تصویری از آنچه تاکنون در مورد این موضوع انجام شده است، ارائه شود. مطالعات صورت گرفته نشان میدهد ترکیب آموزش نظری و آزمایشهای عملی، محیطی مناسب فراهم کرده که در آن دانشآموزان میتوانند به طور فعال در فرآیند یادگیری خود مشارکت داشته باشند. تعامل مستقیم با فوتوکاتالیستها به منظور تخریب آلایندههای آلی و مشاهده تولید هیدروژن در محیطهای آزمایشگاهی، فرصتی برای دانشآموزان فراهم میکند تا از نزدیک مشاهده کنند که چگونه اصول علمی به نتایج ملموس تبدیل میشوند. |
| کلیدواژه ها |
| انرژی تجدیدپذیر، فوتوکاتالیست، آموزش شیمی، محیط زیست. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |