| کاربرگهای " کاردرکلاس" ابزار افزایش بهره وری آموزش شیمی |
| کد مقاله : 1139-CHEMCONF7 |
| نویسندگان |
|
علیرضا ناصری مود * دبیر رسمی آموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| معلم همواره نقش انکار ناپذیر در پرورش خلاقیت دانش آموزان دارد. معلم بایستی با استفاده از روش تدریس به گونه ای تدریس کند که بتوان با شاخص های خلاقیت آن را خلاقانه نامید. در این مقاله نویسنده یکی از روشهای خلاقانه تدریس خود را بیان می کند. وی بر اساس محتوای پیش روی تدریس نمونه سؤالات مشابه از آزمونهای مختلف در دسترس را در قالب یک کاربرگ با عنوان " کاردرکلاس" آماده و در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و با گروه بندی دانش آموزان از آنها می خواهد به این کاربرگها با مشاوره و اخذ راهنمایی از یکدیگر و با استفاده از ابزارهای آموزشی در دسترس پاسخ دهند. در این بین تلاش دانش آموزان به مباحثه با اعضای گروه در خصوص سؤالات کاربرگ قطعا بهبود یادگیری وی را در پی خواهد داشت. از جمله مزایای این پژوهش می توان به فعال نمودن دانش آموزان درونگرا در کلاس، بارش نکات متنوع درسی به همه دانش آموزان، به اشتراک گذاشته شدن نکات، رفع ابهامات و مفاهیم مهم درس در بین گروههای دانش آموزی، کمک به اعتلای رویکرد خلاقانه دانش آموزان در کلاس درس و نیز تعیینمعیاری برای ارزشیابی مستمر دانش آموزان اشاره نمود. |
| کلیدواژه ها |
| خلاقیت، کاربرگ، کاردرکلاس، ارزشیابی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |