| ارائه رویکردی خلاق؛ تدریس فعال همزمان با ارزشیابی مستمر پویا |
| کد مقاله : 1206-CHEMCONF7 (R1) |
| نویسندگان |
|
علیرضا ناصری مود * دبیر رسمی آموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| ارزشیابی مستمر دروس تخصصی برای دوره متوسط دوّم نظری و چگونگی تعیین نمره مستمر توسط هر دبیر می تواند نمودی از خلاقیت فردی باشد. در بین دروس تخصصی به دلیل ماهیت تئوری محاسباتی درس شیمی، وجود یک چارچوب مشخص در ارزشیابی مستمر حائز اهمیت می باشد. در این مقاله نویسنده یکی از روشهای خلاقانه تدریس خود در مورد تعیین نمره مستمر درس شیمی را به اشتراک گذاشته است. وی نمونه سؤالات مشابه از آزمونهای مختلف در دسترس را در قالب یک کاربرگ با عنوان " کاردرکلاس" آماده و در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و با گروه بندی دانش آموزان از آنها می خواهد به این کاربرگها با مشاوره و اخذ راهنمایی از یکدیگر و با استفاده از ابزارهای آموزشی در دسترس پاسخ دهند. سپس با تصحیح برخی از سؤالات این کاربرگها بصورت تصادفی برای کلیه دانش آموزان، نمره مستمر هر دانش آموز با تأکید بر کاربرگهای کاردرکلاس ثبت می شود. البته لازم به ذکر است دراین میان به نقش مسائل انضباطی و تکلیفهای کلاسی نیز در تعیین نمره مستمر دانش آموزان اشاره شده است. |
| کلیدواژه ها |
| خلاقیت، کاربرگ، کاردرکلاس، ارزشیابی، نمره مستمر. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |