| بررسی روش های تدریس (سنتی و نوین )درس شیمی و مقایسه عملکرد هر دو روش تدریس |
| کد مقاله : 1228-CHEMCONF7 (R1) |
| نویسندگان |
|
یاسین فرنوش *1، محمد جواد زرین2، اسماعیل اولی3 1دانشگاه فرهنگیان تهران پردیس شهید بهشتی 2دانشجوی فرهنگیان دانشگاه تهران ،پردیس شهید بهشتی 3دکترای شیمی ،دانشگاه فرهنگیان ،دا پردیس شهید بهشتی تهران |
| چکیده مقاله |
| با گذر از دوران ابتدایی و متوسطه اول و ورود به متوسطه دوم دانش آموزانی که در رشته های نظری(تجربی و ریاضی ) درس می خوانند با درس شیمی آشنا می شوند و یکی از دروس های آنها می شود شیمی یکی از دروس مهم متوسطه دوم است، اما بسیاری از دانشآموزان به دلیل روشهای سنتی تدریس از آن دوری میکنند. در آموزش سنتی، معلم محور اصلی کلاس است و دانشآموزان بیشتر شنونده هستند. این روش بر حفظ مطالب تأکید دارد و کمتر به کاربرد عملی مفاهیم پرداخته میشود. در مقابل روشهای نوین مانند یادگیری مشارکتی و مبتنی بر پروژه و یادگیری فعال دانشآموزان را به فعالیتهای عملی و گروهی ترغیب میکنند. این روشها با استفاده از فناوری و ابزارهای جدید تکنولوژی ، یادگیری را جذابتر و مؤثرتر میکنند. همچنین، یادگیری فعال و نیازمحور به دانشآموزان کمک میکند تا مفاهیم را بهتر درک کنند و در زندگی روزمره به کار ببرند. در این مقاله ما به چالشهای آموزش سنتی ،از جمله عدم توجه به تفاوتهای فردی و خستگی ناشی از روشهای یکنواخت و....پرداخته ایم وتاکید میشود که برای بهبود آموزش شیمی، نیاز به تغییر در نگرش معلمان و استفاده از روشهای نوین وجود دارد تا دانشآموزان به یادگیری علاقهمند شوند. |
| کلیدواژه ها |
| روش سنتی ،روش های نوین ،اموزش شیمی ،چالش ها |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |