تحلیل دیدگاه و علاقه مندی دانش آموزان نسل zو آلفا نسبت به محتوای کتاب درسی شیمی دهم
کد مقاله : 1250-CHEMCONF7
نویسندگان
حانیه خادم *
دبیر شیمی اداره آموزش وپرورش آذربایجان شرقی
چکیده مقاله
این پژوهش به روش آماری توصیفی و رویکرد کمی انجام شد. ابزار کار این پژوهش، پرسشنامه بسته‌پاسخ در قالب ۱۷ سوال و با ۵ گزینه است که به بررسی محتوا، سازماندهی، روانشناختی و ساختار ظاهری کتاب درسی شیمی دهم می‌پردازد. نمونه آماری این پژوهش، ۲۶ تن از دانش‌آموزان پایه دهم تجربی در منطقه ۱۱ شهر تهران می‌باشد. هدف از این پژوهش بررسی نظرات دانش‌آموزان درباره‌ی برنامه و کتاب‌های درسی شیمی است و در آن میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به کتاب درسی، میزان امکانات لازم برای آموزش درست محتوای کتاب، زیبایی ظاهری کتاب ، قابل انجام بودن آزمایش‌های کتاب درسی و... مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد. نتایج نشان می ‌دهد که کتاب درسی از لحاظ محتوایی تقریبا برای دانش‌آموزان مقبول و جذاب به شمار می‌رود ، اما از نظر ظاهر گرافیکی، ارتباط با زندگی واقعی، حجم مطالب و همچنین پشتیبانی از فعالیت های عملی و آزمایشگاهی قابل انجام، رضایتمندی آن هارا جلب نکرده است.
کلیدواژه ها
نسلzو آلفا، شیمی،آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر