| طراحی محتوای آموزشی با موضوع پالایش الکتریکی مبتنی بر رویکرد STEM برای دانشآموزان متوسطه دوم |
| کد مقاله : 1252-CHEMCONF7 |
| نویسندگان |
|
معصومه قلخانی *، زهرا شیری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی |
| چکیده مقاله |
| پالایش الکتریکی یک فرآیند صنعتی حیاتی است که معمولاً در برنامه های درسی شیمی دبیرستان به طور عمیق پوشش داده نمیشود. عدم پوشش آن در برنامههای درسی شیمی دبیرستان نشان دهنده شکافی در آماده سازی دانشآموزان با دانش پایه مورد نیاز برای مشاغل بالقوه در الکتروشیمی و زمینههای مرتبط است. افزایش تأکید بر پالایش الکتریکی و سایر موضوعات الکتروشیمیایی در شیمی دبیرستان می تواند به رفع این نیاز آموزشی کمک کند. در پژوهش حاضر به طراحی محتوا در زمینه پالایش الکتریکی با رویکرد STEM پرداخته شده است که طی آن فراگیر پس از درگیر شدن به انجام آزمایش و ساخت دانش اقدام میکند. پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای کاربردی محسوب میشود. اطلاعات مورد نیاز جهت انجام این پژوهش از طریق مطالعات متون علمی گردآوری شده است. در طراحی محتوا به مفاهیم پالایش الکتریکی، عوامل موثر بر آن و همچنین طریقه استفاده از آن برای ورود به بازار کار و ایجاد شغل پرداخته شده است. انتظار میرود این پژوهش در بهبود یادگیری مفاهیم شناختی، بهبود نگرش و تربیت نیروهای حرفهای برای ورود به اجتماع مفید واقع شود. |
| کلیدواژه ها |
| پالایش الکتریکی، الکتروریفاینینگ، STEM، طراحی محتوا، کاوشگری5E، آموزش شیمی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |