| کاربرد و اثرگذاری یادگیری خرد ( Microlearning ) در آموزش شیمی |
| کد مقاله : 1256-CHEMCONF7 |
| نویسندگان |
|
شریف کامیابی *1، محمد مهدی مرآتی2، نیما علیزاده2 1عضو هیات علمی رسمی 2دانشجو |
| چکیده مقاله |
| یادگیری خرد بهعنوان رویکردی نوین و کارآمد در آموزش شیمی، با ارائه محتوای آموزشی کوتاه، متمرکز و قابلهضم، نقش مهمی در ارتقای درک مفاهیم پیچیدهای چون واکنشهای شیمیایی، ساختار مولکولی و روابط استوکیومتری ایفا میکند. این روش بر پایه تقسیم محتوای آموزشی به واحدهای کوچک و هدفمند استوار است که موجب کاهش بار شناختی و تسهیل پردازش تدریجی اطلاعات میشود. پژوهشهای انجامشده نشان میدهد که یادگیری خرد باعث افزایش انگیزه و درگیری ذهنی فراگیران، بهبود یادسپاری بلندمدت، تقویت مهارتهای تحلیلی و انتقادی و افزایش انعطافپذیری در یادگیری میگردد. علاوه بر این، بهرهگیری از فناوریهای دیجیتال و ابزارهای تعاملی در این رویکرد، امکان دسترسی سریع، هدفمند و شخصیسازیشده به محتوای آموزشی را فراهم میسازد و یادگیری مستقل را تقویت میکند. یادگیری خرد با تأکید بر یادگیری فعال و تدریجی، زمینه را برای پیوند میان دانش نظری و کاربردی فراهم کرده و انگیزش درونی فراگیران را افزایش میدهد. در مجموع، این رویکرد میتواند در محیطهای آموزشی مدرن بهعنوان ابزاری تحولآفرین برای بهبود کیفیت تدریس، افزایش مشارکت یادگیرندگان و نوسازی شیوههای سنتی آموزش شیمی مورد استفاده قرار گیرد |
| کلیدواژه ها |
| یادگیری خرد، رویکرد یادگیری،محتوا، آموزش شیمی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |